Friday 13 June 2014

GLA Complex vs Evening Primrose Oil (EPO)

Evening primrose oil atau EPO memang tidak asing bagi wanita dan biasanya digunakan untuk melegakan masalah kewanitaan seperti sindrom pra-haid (PMS), ketidakstabilan hormon, ketidaksuburan dan sebagainya.

Di Shaklee, kami tiada evening primrose oil, tetapi kami ada suplemen yang lebih baik dari EPO, dikenali sebagai GLA Complex.

Tahukah anda, evening primrose oil mengandungi GLA (gamma-linolenic acid) iaitu sejenis asid lemak yang mempunyai kuasa penyembuhan dan amat berkesan untuk mengatasi masalah kewanitaan seperti di atas


Jadi, kedua-duanya, EPO dan GLA Complex mempunyai kandungan GLA, dalam erti kata lain, kedua-duanya adalah GLA! Tapi mesti ada perbezaan kan, apa kata kita tengok perbezaannya ok...

Kelebihan GLA Complex Shaklee Berbanding EPO

EPO dihasilkan dari bunga evening primrose yang tinggi dengan kandungan GLA, manakala GLA Complex pula dihasilkan dari bunga borage yang mempunyai kandungan GLA yang lebih tinggi iaitu sebanyak 25% berbanding hanya 10% di dalam EPO.

Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema.

Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Bukan itu saja, GLA Complex Shaklee mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri (salur darah) dan membantu menguatkan sel dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6.

utk keterangan lanjut..
Hubungi Nurul
0173704725
Teman shaklee anda

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...