Wednesday 18 October 2017

Cara Hilangkan Kebas Kaki Dan Tangan Untuk Rasa Lebih Selesa

Set Masalah Kebas Shaklee


Pernah tak kita rasa kebas masa duduk terlalu lama? Rasa kebas ni sebenarnya bukanlah keadaan yang normal. Ya jika ia berlaku sekali sekala ia dah jadi biasa bagi kita tapi jika keadaan ini kerap berlaku ini adalah petanda tidak sihat di salah satu bahagian tubuh kita.

Rasa kebas ni buatkan kita rasa seperti menyucuk yang boleh berlaku dimana-mana bahagian tubuh kita, selalunya di tangan, kaki, bahu dan lengan.

FAKTOR PENYEBAB

Kebas ni boleh jadi banyak punca, dan salah satunya termasuklah pengambilan ubat-ubatan. Punca-punca biasa yang lain adalah seperti:

kurang pergerakan, contohnya duduk atau berdiri dengan posisi yang sama untuk tempoh yang lama, duduk dengan kaki bersilang, tertidur di atas lengan

gigitan serangga atau haiwan

kekurangan mineral juga boleh menjadi penyebab kepada masalah saraf ni.

BILA PERLU MENDAPATKAN RAWATAN?

Dalam sesetengah kes, kekebasan adalah tanda kepada kecederaan atau masalah kesihatan yang serius. Segeralah berjumpa dengan doktor untuk dapatkan rawatan sekiranya:

▶mengalami kecederaan pada bahagian belakang, leher atau kepala
▶tidak boleh berjalan atau bergerak
▶tidak sedar, walaupun untuk tempoh yang sekejap
▶merasa keliru dan tidak boleh berfikir secara jelas
▶gangguan pertuturan
▶gangguan penglihatan
▶merasa lemah / tidak bertenaga

DIAGNOS

Setiap individu kadang-kadang mengalami kekebasan, sakit yang menyucuk atau rasa seperti terbakar. Biasanya keadaan ini akan hilang begitu sahaja.

Semasa melakukan pemeriksaan doktor, kebiasaanya doktor akan meminta sejarah perubatan lengkap, jadi pastikan anda beritahu tentang:

➡Semua simptom yang anda alami walaupun yang tiada kaitan apa-apa penyakit yang pernah dirawat sebelum ini
➡ Jika ada apa-apa kecederaan sebelum ini yang melibatkan saraf terutamanya
➡ Sekiranya mengalami apa-apa jangkitan
➡Apa-apa vaksinasi (terutama untuk flu) dan apa saja ubatan / suplemen yang anda sedang / pernah ambil

Jadi, macam mana cara untuk hilangkan kebas kaki dan tangan ni? Ada sesetengah orang akan guna ubat-ubatan tapi kebarangkalian untuk sembuh sepenuhnya tu terlalu rendah.

Selain dari itu, nurul syorkan satu lagi cara lain iaitu dengan mengamalkan pengambilan suplemen sebagai ganti kepada ubat-ubatan biasa untuk hilangkan masalah kebas

Tapi sebelum tu nurul nak jelaskan yang sebenarnya suplemen ni bukanlah untuk merawat tapi ia lebih kepada membantu memberi nutrisi secukupnya kepada badan kita supaya badan kita dapat berada pada tahap optima. Bila badan kita cukup nutrisi, maka automatik kita akan sihat, dan bila kita sihat, of course la kita akan bebas daripada sebarang jenis masalah / penyakit.

CADANGAN SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK MASALAH KEBAS & SARAF

Omega Guard – Minyak ikan berfungsi sebagai anti radang pada sendi dan saraf. Rasa kebas juga boleh disebabkan oleh masalah sistem saraf yang lemah. Ia juga berfungsi untuk melancarkan aliran darah ke seluruh badan.

Ostematrix - Sangat berkesan untuk membantu proses pengecutan pada otot dan saraf dengan sempurna supaya tekanan darah dapat berjalan dengan lebih lancar. Turut membantu penyerapan kalsium ke dalam badan dan memperkuatkan tulang dan gigi. Ia juga menjaga kekuatan tulang, mengelakkan kejang dan kebas, juga melancarkan pembuangan bahan buangan dalam badan

B complex - kebas pada anggota badan merupakan tanda badan kita kekurangan vitamin B12. Jadi, pengambilan vitamin B Complex amat sesuai kerana mengandungi 8 jenis vitamin B termasuk vitamin B12. B Complex Shaklee mengandungi kumpulan vitamin B yang paling lengkap.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang vitamin yang perlu diambil untuk mengatasi masalah kebas ni atau ingin membelinya, boleh terus berhubung dengan saya, Pn. Nurul di talian 017 3704725(Call/SMS/Wapps).

Untuk belian di website shaklee, klik image di bawah ini,

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=6dfde8aa3dd913dd25bd717faee1bf79



Pengedar Sah Shaklee anda :
☺ ID Shaklee: 1083829
✍ FB: Sharifah Alhabsyiee
⌨ FB Page: Mummy's Beauty
IG : Shakleekuantan_bymami
✉ Email: snurulkamariah@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 017-3704725
➲ COD Area: Kuantan dan Pekan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...