Saturday, 15 April 2017

Bagaimana asid omega 3 membantu mengatasi masalah keradangan terutama pesakit ekzema

Biasa kita dengar asid lemak Omega 3 ni baik untuk anti radangkan? Lebih² lagi kalau mereka yang ada ekzema ni.

Asid lemak Omega 3 tu boleh dapat pada ikan yang duduk dalam laut paling dalam je tau. Kalau ikan yang kat dasar² ni dah kurang dah asid lemaknya,sebab kadang² ikan² ni dah sedut banyak sangat merkuri,toksik bagai. Ikan terbaik untuk dapatkan asid lemak Omega 3 tu macam Alaskan Salmon,Sockeye salmon. Ha ikan yang mahal² tu. 😅😅

So apa yang bagus sangat dengan asid lemak omega 3 ni?

✅ Meningkatkan penghasilan asid nitric

✅ Mengurangkan kolestrol jahat dan meningkatkan kolestrol baik. Kolestrol jahat ni tak payah nak simpan lama²,kalau simpan nanti dia bertepek pada darah kita jadi plaque. Plaque ni la akan block perjalanan darah kita tu yang menyebabkan keradangan.

✅ Mengurangkan keradangan yang boleh merosakkan tisu badan. Biasa kalau alami keradangan ni mesti kita rasa nak menggaru je kan, so ni la fungsi omega 3 ni melancarkan balik perjalanan darah kita,jadi tak ade la dia terkumpul kat satu tempat sahaja.

Biasanya,kalau pergi ke klinik untuk atasi keradangan ni, doktor akan bagi ubat streiod @ ibuprofen,ubat² ni kalau sekali sekala boleh la guna tapi untuk tempoh yang lama boleh merosakkan organ dalaman kita pulak.

Dah tu nak kena ke laut dalam ke nak dapat asid lemak Omega 3 tu?hehehe, sabar² tak perlu ke laut dalam pun. Dalam Omega Guard Shaklee pun dah ada Asid Lemak Omega 3 ni. Mudah kan?


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang vitamin Shaklee atau ingin membelinya, boleh terus berhubung dengan saya, Pn. Nurul di talian 017 370 4725(Call/SMS/Wapps).

Pengedar Sah Shaklee anda :

☺ ID Shaklee: 1083829
✍ FB: Sharifah Alhabsyiee
⌨ FB Page: Mummy's Beauty
IG : Shaklee_bymami
✉ Email: snurulkamariah@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 017-3704725
➲ COD Area: Kuantan dan Pekan


Friday, 14 April 2017

Resveratrol dalam Vivix bantu mencegah penyakit neurogenerative

TUA

Ada apa dengan tua..hehehe majority orang sekarang tak nak nampak tua kan, yang memang dah tua tu tak apa lagi tapi kalau yang tua sebelum usia tu jiwa juga rasa kan.

Tapikan, tua ni bukan saje pada muka dan fizikal kita tapi juga tua pada organ badan kita. Sekarang muda² lagi dah berpenyakit kronik, tu la tandanya organ kita dah tua dah tak mampu berfungsi dengan baik.

Korang pernah dengar penyakit neurodegeneration?

Penyakit neurogeneration ni macam penyakit alzheimer, parkinson, huntington, dan multiple sclerosis meningkat sama dengan usia kita. Penyakit² ni tak ada rawatan specifix dan tiada penawar untuknya.

Tapi uniknya ilham yang Allah bagi pada saintis shaklee ni, mereka berjaya temukan resveratrol yang membantu melambatkan penyakit tersebut.

Resveratrol ni berupaya untuk melindungi neuron dari kerosakan pelindung saraf. Selain itu, melambatkan perkembangan penyakit parkinson dengan membantu memulihkan dopamine dan meningkatkan fungsi motor.

Setakat ni tiada penawar untuk sembuh sepenuhnya tapi resveratrol dalam vivix ni menunjukkan potensi untuk mencegah, memperlahankan dan merawat gejala penyakit ni. Merawat gejala tau bukan merawat penyakit. Ada beza tu.

Untuk mereka yang dah berumur ,35 tahun keatas, dah boleh slow² ambil vivix ni untuk masalah penuaan. Mana tau boleh jadi ikhtiar pada simptom² penyakit yang kita alami.


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang vitamin Shaklee atau ingin membelinya, boleh terus berhubung dengan saya, Pn. Nurul di talian 017 370 4725(Call/SMS/Wapps).

Pengedar Sah Shaklee anda :

☺ ID Shaklee: 1083829
✍ FB: Sharifah Alhabsyiee
⌨ FB Page: Mummy's Beauty
IG : Shaklee_bymami
✉ Email: snurulkamariah@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 017-3704725
➲ COD Area: Kuantan dan Pekan


Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Alzheimer Untuk Lalui Masa Emas Mereka

ALZHEIMER?

Gapo dio la alzheimer ni? Nyanyuk tau? Ha..tu la alzheimer.

Nyanyuk ni jadi sebab penurunan fungsi dan daya ingatan otak dan penyakit ni juga boleh buat kita hilang ingatan, moody yang melampau dan kebingungan.

Penyakit ni boleh serang sape² je tak kira umur. Faktor kerosakan sel otak ni mungkin disebabkan oleh gabungan antara gaya hidup, genetik dan persekitaran kita. Protein yang tinggi dalam darah pun boleh menyumbang pada penyakit ni. Bila kita alami alzheimer ni, 2 struktur tidak normal yang menyebabkan kerosakan saraf (neuron) iaitu plak dan tangles tersebar disekeliling otak.

Takat ni memang tak ada rawatan yang menyembuhkan, tapi gejala alzheimer ni boleh dikurangkan dengan terapi khas.

Petua orang dulu², kalau tak nak nyanyuk kena banyak membaca Al Quran, kaji Al Quran. Ya memang betul, aktiviti mampu mengoptimumkan fungsi otak. Dengan membaca Al Quran, otak kita akan menghasilkan frekuensi yang mampu mengetarkan sel rosak dan mengembalikan keseimbangan.

Dalam kes alzheimer ni, sel neuron yang merupakan sel asas kepada sistem saraf menghadapi kegagalan untuk menghantar isyarat ke seluruh tubuh, sebab tulah kita kena cuba vivix untuk memulihkan dan melindungi tubuh hingga ke sel untuk cegah alzheimer.

Vivix terbukti bertindakbalas melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel badan. Pendek kata, vivux ni bukan saje mengatasi kecederaan tisu lembut tapi berfungsi sebagai tonik anti penuaan yang mampu meremajakan sel tubuh.

Ha,nak kawal alzheimer tapi tiba² boleh jadi muda remaja. Kan best tu.


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang vitamin Shaklee atau ingin membelinya, boleh terus berhubung dengan saya, Pn. Nurul di talian 017 370 4725(Call/SMS/Wapps).

Pengedar Sah Shaklee anda :

☺ ID Shaklee: 1083829
✍ FB: Sharifah Alhabsyiee
⌨ FB Page: Mummy's Beauty
IG : Shaklee_bymami
✉ Email: snurulkamariah@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 017-3704725
➲ COD Area: Kuantan dan Pekan


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Journey with Shaklee

Copyright© All Rights Reserved mumygojes.blogspot.com makeup by jombinabelog.blogspot.com