Friday 14 April 2017

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Alzheimer Untuk Lalui Masa Emas Mereka

ALZHEIMER?

Gapo dio la alzheimer ni? Nyanyuk tau? Ha..tu la alzheimer.

Nyanyuk ni jadi sebab penurunan fungsi dan daya ingatan otak dan penyakit ni juga boleh buat kita hilang ingatan, moody yang melampau dan kebingungan.

Penyakit ni boleh serang sape² je tak kira umur. Faktor kerosakan sel otak ni mungkin disebabkan oleh gabungan antara gaya hidup, genetik dan persekitaran kita. Protein yang tinggi dalam darah pun boleh menyumbang pada penyakit ni. Bila kita alami alzheimer ni, 2 struktur tidak normal yang menyebabkan kerosakan saraf (neuron) iaitu plak dan tangles tersebar disekeliling otak.

Takat ni memang tak ada rawatan yang menyembuhkan, tapi gejala alzheimer ni boleh dikurangkan dengan terapi khas.

Petua orang dulu², kalau tak nak nyanyuk kena banyak membaca Al Quran, kaji Al Quran. Ya memang betul, aktiviti mampu mengoptimumkan fungsi otak. Dengan membaca Al Quran, otak kita akan menghasilkan frekuensi yang mampu mengetarkan sel rosak dan mengembalikan keseimbangan.

Dalam kes alzheimer ni, sel neuron yang merupakan sel asas kepada sistem saraf menghadapi kegagalan untuk menghantar isyarat ke seluruh tubuh, sebab tulah kita kena cuba vivix untuk memulihkan dan melindungi tubuh hingga ke sel untuk cegah alzheimer.

Vivix terbukti bertindakbalas melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel badan. Pendek kata, vivux ni bukan saje mengatasi kecederaan tisu lembut tapi berfungsi sebagai tonik anti penuaan yang mampu meremajakan sel tubuh.

Ha,nak kawal alzheimer tapi tiba² boleh jadi muda remaja. Kan best tu.


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang vitamin Shaklee atau ingin membelinya, boleh terus berhubung dengan saya, Pn. Nurul di talian 017 370 4725(Call/SMS/Wapps).

Pengedar Sah Shaklee anda :

☺ ID Shaklee: 1083829
✍ FB: Sharifah Alhabsyiee
⌨ FB Page: Mummy's Beauty
IG : Shaklee_bymami
✉ Email: snurulkamariah@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 017-3704725
➲ COD Area: Kuantan dan Pekan


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...