Saturday, 15 April 2017

Bagaimana asid omega 3 membantu mengatasi masalah keradangan terutama pesakit ekzema

Biasa kita dengar asid lemak Omega 3 ni baik untuk anti radangkan? Lebih² lagi kalau mereka yang ada ekzema ni.

Asid lemak Omega 3 tu boleh dapat pada ikan yang duduk dalam laut paling dalam je tau. Kalau ikan yang kat dasar² ni dah kurang dah asid lemaknya,sebab kadang² ikan² ni dah sedut banyak sangat merkuri,toksik bagai. Ikan terbaik untuk dapatkan asid lemak Omega 3 tu macam Alaskan Salmon,Sockeye salmon. Ha ikan yang mahal² tu. 😅😅

So apa yang bagus sangat dengan asid lemak omega 3 ni?

✅ Meningkatkan penghasilan asid nitric

✅ Mengurangkan kolestrol jahat dan meningkatkan kolestrol baik. Kolestrol jahat ni tak payah nak simpan lama²,kalau simpan nanti dia bertepek pada darah kita jadi plaque. Plaque ni la akan block perjalanan darah kita tu yang menyebabkan keradangan.

✅ Mengurangkan keradangan yang boleh merosakkan tisu badan. Biasa kalau alami keradangan ni mesti kita rasa nak menggaru je kan, so ni la fungsi omega 3 ni melancarkan balik perjalanan darah kita,jadi tak ade la dia terkumpul kat satu tempat sahaja.

Biasanya,kalau pergi ke klinik untuk atasi keradangan ni, doktor akan bagi ubat streiod @ ibuprofen,ubat² ni kalau sekali sekala boleh la guna tapi untuk tempoh yang lama boleh merosakkan organ dalaman kita pulak.

Dah tu nak kena ke laut dalam ke nak dapat asid lemak Omega 3 tu?hehehe, sabar² tak perlu ke laut dalam pun. Dalam Omega Guard Shaklee pun dah ada Asid Lemak Omega 3 ni. Mudah kan?


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang vitamin Shaklee atau ingin membelinya, boleh terus berhubung dengan saya, Pn. Nurul di talian 017 370 4725(Call/SMS/Wapps).

Pengedar Sah Shaklee anda :

☺ ID Shaklee: 1083829
✍ FB: Sharifah Alhabsyiee
⌨ FB Page: Mummy's Beauty
IG : Shaklee_bymami
✉ Email: snurulkamariah@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 017-3704725
➲ COD Area: Kuantan dan Pekan


1 comment :

  1. Omega memang best. Ia sangat membantu anak saya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Journey with Shaklee

Copyright© All Rights Reserved mumygojes.blogspot.com makeup by jombinabelog.blogspot.com