Sunday 10 April 2016

Cara menurunkan tekanan darah tinggi dengan bahan semulajadi


Penyakit darah tinggi ialah apabila tekanan darah keatas dinding arteri berlebihan. Tekanan darah yang tidak terkawal boleh menyebabkan berbagai masalah kesihatan seperti jantung dan strok

Tekanan darah ni ditentukan oleh jumlah darah yang dipam oleh jantung dan jumlah rintangan arteri disebabkan arteri yang semakin sempit. Semakin banyak darah dipam dan semakin sempit arteri maka tinggi lah tekanan darah seseorang itu.

Diukur dari dua bacaan iaitu ketika jantung mengepam (sistolic) bacaan atas dan bacaan bawah ditentukan ketika jantung berehat (diastolic)

Tekanan darah normal ialah bacaan atas 100-140 dan bacaan bawah 60-90, tekanan darah tinggi terjadi apabila bacaan melebihi 140/90

Penyakit darah tinggi juga boleh membahayakan kesihatan kita. Penyakit darah tinggi ini jika tidak dikawal boleh mendatangkan penyakit lain seperti :-

- Strok
- Kerosakan saraf mata
- Kebas di bahagian kaki & tangan
- Gangguan pada buah pinggang
- Serangan jantung
- Menyebabkan tubuh tidak bermaya
- Sakit kepala
- Sakit dada
- Denyutan nadi dan jantung tidak teratur

Untuk langkah pencegahan, Vivix membantu mengurangkan kadar tekanan darah seterusnya membantu mencegah strok

Bagaimana?

Dengan meningkatkan aktiviti enzim yang dipanggil oksida nitrik endothelial dan menghasilkan niktrik oksida iaitu ejen yang meluaskan saluran darah dan kawalan tekanan darah.

Ini antara testimoni pengguna vivix sebagai usaha mengurangkan tekanan darah tinggi mereka.

                     


Tekanan darah yang tinggi boleh menyebabkan serangan jantung tau. Sebelum keadaan bertambah parah, jom cegah bermula dari peringkat awal.

Berminat untuk mencuba Vivix sebagai ikhtiar penyakit anda?Hubungi Nurul di 0173704725(whatapps/sms) dan bagi anda yang berada disekitar kuantan,perkhidmatan cash on delivery (COD) juga disediakan untuk anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...