Saturday 15 November 2014

Impian Setinggi Gunung


Selamat berhujung minggu semua dan untuk yang bekerja macam suami Nurul tu selamat bekerja ye. Nurul ni kira beruntung juga la bila company swasta dan pemiliknya orang pensendirian bekerja hanya 5 hari seminggu..Tapi kalau tak bekerja pun lagi best kan..hahaha

Seriusly, kerja kat sini tiada tekanan sangat mungkin suasananya didalam opis tu sunyi kalau ada bunyi pun hanya bunyi radio dan titisan air dari bola-bola air..hahaha macam duduk dalam muzium pun ada..maklum la 2 orang je pekerjanya.

Walaupun kerja kat situ best tapi entah kenapa hati ni membuak-buak nak resign, nak jadi work at home mummy(WAHM). Bukan duduk saja-saja kat rumah tau, tapi berbisness hanya dirumah dengan suasana bertemankan anak-anak walaupun kadang-kadangnya stress jugak dengan perangai kedua-duanya tapi bila tak ada tu sunyi pula kan..hahaha nampakkan tidak bersyukurnya saya.

Perasaan mula membuak-buak bila tiap kali anak Nurul, Assyifa tu tanya "Mummy kerja tak esok". Oh no!!kalau dalam seminggu tu dia ada kat rumah tiap-tiap hari la dia tanya soalan yang sama. Anak nurul yang ni jarang balik rumah sebab dah selalu duduk dengan mama Nurul. Jadi jarang ada masa dengan dia tu juga salah satu faktor Nurul nak jadi WAHM, nak sentiasa dekat dengan anak-anak.

Bila tengok betapa seronoknya wajah dia bila dia tanya soalan macam tu dan Nurul cakap "mummy tak kerja esok". Pastu dia pun mula la berpot pet pot pet, esok nak pergi sana la, nak pergi sini la, nak makan itu la, nak makan ini la.Kadang-kadang tu sampai tak terlayan dengan soalan dia yang bertimpa-timpa.

Nak berhenti ni mudah keputusan yang mudah bagi kami sekeluarga yang baru nak hidup ni.Kena ready bukan sahaja mental tapi kewangan kena lah kukuh supaya tak mendatangkan masalah di hari kemudian. Untuk realisasikan impian WAHM Nurul ni, Nurul nekad nak teruskan juga bisness Shaklee ni sebab Nurul nampak apa yang Nurul akan dapat bila bersama dengan Shaklee.In Shaa Allah dengan usaha yang tanpa kenal erti kecewa Nurul akan dapat jadi WAHM tu..

Eh, panjang sangat la pula membebelkan...hahahah bila ada mood nak bercerita macam ni la jadinya susah nak berhenti.Ok!! kita jumpa di entri yang lain pula ya dan sebelum tu jangan lupa doakan Nurul berjaya jadi WAHM dengan jayanya dalam masa terdekat ni..Thanks semua...◕‿◕



Berminat untuk mencuba produk Shaklee??Hubungi Nurul di :-
FB : Sharifah Alhabsyiee
Call/SMS/Wapps : 017 370 4725
Email : snurulkamariah@gmail.com

COD sekitar Kuantan, Taman Impianku, Bukit Goh dan lain - lain.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...