Monday 10 November 2014

Pengedar Shaklee Kuantan : Kerana Shaklee Badan Binasa


Eh macam pelik je tajuk entri Nurul hari ni..Biasa sebab mulut badan binasa hari ni kerana Shaklee badan binasa..Betul ke binasa??

Binasa la juga bila kena full kan master checklist tu, nak kene bangun pagi-pagi settlekan semua yang ada dalam tu. Kene solat tahajud la, Dhuha la, Zikir la, RCA la macam-macam lagi. Dulu masa belum join Shaklee tak terlintas pun nak buat semua tu kan.Ada masanya rasa eh banyak lagi kerja nak kena buat, dah la balik kerja penat-penat tak cukup tidur bagai nak kena bangun pagi lagi. Sakit-sakit badan pun tak habis lagi dah kena bangun.Banyaknya alasan kita nak beribadat kepada Allah kan..

Alhamdulillah sejak Nurul join Shaklee ni, Nurul biasakan badan Nurul di binasa kan di dunia supaya In Shaa Allah diakhirat nanti tubuh badan Nurul tak dibinasa kan oleh azab Allah. Nauzubillah min zalik. Sebenarnya Nurul tak pernah dengar syarikat MLM ada group yang minta banyakkan amalan rohani macam tu. Tapi dalam group Shaklee OMS yang Nurul join tu ada banyak menitik beratkan semua amalan rohani tu. Bukan senang nak jumpa leader yang nak ahli-ahlinya kaya bukan sahaja di dunia tapi juga kaya di akhirat. Nak kaya di dunia ni senang sahaja tapi kita boleh jamin ke di akhirat nanti kita boleh berjaya juga.

Nak berjaya kena la binasa kan badan kalau asyik bergolek depan tv tunggu rezeki datang menyembah depan kita sampai sudah la kita tak merasa jadi kaya dan berjaya.Betul tak? Cuba tengok berapa ramai yang dah berjaya macam mana mereka berusaha. Jadi anda rasa anda bagaimana? Sanggup tak binasa kan diri sekarang daripada binasa di masa tua nanti. Sanggup ke tengok anak-anak anda binasa merempat di mana-mana bila anda dah tiada nanti? Sanggup ke kita tengok ibu bapa kita hidup melarat sebab kita tak mampu nak mampu kaya kan ibu bapa kita?Semua jawapan tu ada dalam hati kita semua.Renung-renungkanlah.


Berminat untuk menjadi ahli Shaklee, Hubungi Nurul di :-
Call/SMS/Wapps : 017 370 4725
Email : snurulkamariah@gmail.com 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...