Monday 17 November 2014

Pengedar Shaklee Kuantan : Makanan yang Mengandungi Omega 3


Apa kahabar semua..seronok tak bercuti di hujung minggu baru-baru ni..Macam lemau je tengok muka tu hari ni kena masuk kerja balik ye..Jangan lemau-lemau meh Nurul sajikan entri yang berkait dengan makanan yang mengandungi Omega 3.Antaranya :-


Bayam
Bayam adalah sumber makanan yang kaya dengan asid lemak Omega 3 dan salah satu sayuran hijau yang mengandungi kalori yang rendah dan tinggi dengan zat besi.

Minyak Canola
Minyak canola mampu mengekalkan kesihatan jantung kerana terdapat asid lemak Omega 3 didalamnya. Dengan mengantikan minyak masak biasa dengan minyak canola dalam salah satu car untuk mendapatkan nutrisi didalamnya. Selain itu, minyak canola juga boleh digunakan bersama sayuran salad sebagai penganti mayonis yang biasanya mengandungi lemak.

Kobis Bunga
Antara nutrisi dalam kobis bunga adalah kalium,magnesium dan niasin yang menyokong kesihatan jantung. Kubis bunga biasanya dimasak dengan ditumis atau dijadikan sup. cari resepi yang lazat untuk menikmati kobis bungs dan mendapatkan nutrisi yg sihat melaluinya.

Kacang Soya
Kacang soya boleh didapati dalam produk tenusu atau produk lain. Ia lazat dan kaya dengan asid lemak Omega 3. Soya juga penuh dengan nutrisi sepertt serat, zat besi, protein,kalsium,vitamin K dan folat. Juga sesuai untuk mereka yang alahan kepada susu lembu.

Minyak Ikan
Satu kajian mengatakan bahawa asid lemak Omega 3 juga terdapat dalam minyak ikan dan didapati dalam bentuk tablet supplemen atau sirap.Pengambilan pil-pil minyak ikan sehari cukup untuk memenuhi keperluan Omega 3 dalam tubuh badan anda.

Telur
Kuning telur mempunyai lemak yang sihat. 1 biji telur mengandungi kira-kira 40-250mg EPA & DHA.

Kacang Walnut
Makanan yang mengandungi kandungan lemak yang berkhasiat dan 2600mg dari kacang walnut cukup untuk menyuburkan.

Salmon
Terkenal dengan makan yang mengandungi EPA & DHA yang tinggi dan mampu menyediakan kira-kira 1600mg asid lemak yang baik untuk otak.

Tuna
Dikatakan mengandungi kandungan merkuri tetapi jika anda bijak memilih tuna yang segar dan tidak dimakan secara berlebihan kira-kira 1000mg asid lemak dapat diserap.

Biji Rami
Makanan yang pertama mengandungi asid lemak Omega 3. Amalkan 2-3 sudu makan biji rami setiap hari untuk keperluan Omega 3.

Benih Chia
Boleh dikunyah dan ditabur diatas salad, baik untuk pencernaan kerana kaya dengan serat yang membantu pergerakan makanan semasa proses pencernaan dan juga mampu memberi daya tahan badan.

Selamat mencuba..

Berminat untuk mencuba Produk Shaklee??Hubungi Nurul di :-
FB : Sharifah Alhabsyiee
Call/SMS/Wapps : 017 370 4725
Email : snurulkamariah@gmail.com

COD sekitar Kuantan, Taman Impianku, Bukit Goh dan lain-lain

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...